torsdag den 18. oktober 2012

Min egen drage

Jeg havde besluttet mig for at jeg ville bygge min egen drage. Jeg ville bygge den af almindelig ting som man har i hjemmet. Jeg skulle bruge en plasik pose, noget tape, nogle pinde og noget snor.


Jeg  besluttede mig for at bruge fiskesnørre, da det er meget stærkt.

Det første jeg gjorde var at sæve mine pinde af så de blev henholdsvis 60 og 90 cm.
Derefter bandt jeg dem sammen med  fiskesnørre så de dannede et kors.


Så lavede jeg en ramme om korset med fiskesnøre og klippede min plastikpose til så den passede rundt om min drage.


Derefter brugte jeg tape til at klister posen fast rundt om min ramme.


Så lavede jeg to huller i plastikken så jeg kunne binde en snor fast på bagsiden, rundt om midten. Jeg bandt en lykke i snoren og satte min snøre fast, som jeg skulle bruge til at holde i når dragen skulle flyve. Så gik jeg i gang med at lave en hale. Jeg to tre meter snøre og noget avispapir.


Så skulle jeg ellers bare i gang med at binde avisen fast.


Så var min drage næsten færdig. Så manglede den bare lidt udsmykning, så jeg tegnede nogle øjne og en mund.


Nu var den klar til at komme op og flyve. Jeg må ærligt indrømme at jeg var lidt skeptisk for om den kunne flyve men jeg besluttede mig for at give det et forsøg, og det skulle vise sig at jeg tog fejl.







Den fløj bare super godt og jeg er ret stolt af mit resultat :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar